Proč jsme program připravili?

Problémy se čtením je potřeba podchytit tam, kde se děti účí číst a maximálně je podpořit.

Miliony dětí na světě mají problémy se čtením při nástupu do školy i během školní docházky. Čtou trhaně, zaměňují písmena, přeskakují řádky apod.. Někdy je příčinou některá z poruch učení jako je třeba dyslexie, ale hodně často je příčinou vizuální stres (až u 20 % dětí školního věku). Ten se dá jednoduše odstranit pomocí změny prostředí, které při čtení vnímají. S naším programem tuto změnu zažijete přímo u vás ve škole.

Základní obsah programu

  • Přijedeme do vaší školy

    Program probíhá přímo ve vaší škole. Domluvíme si termín návštěvy a přijedeme za vámi.

  • Proškolíme pedagogy

    V rámci naší návštěvy bude vyhrazen čas na proškolení vybraných pedagogů na práci s testovací sadou vizuálního stresu. Proškolení zabere 3-4 hodiny.

  • Provedeme test barevné preference

    Tento test určí, zda žák pracuje rychleji a přesněji na bílém nebo barevném podkladě. V rámci zaškolení si jej vyzkouší i vybraní pedagogové.

  • Zjistíme, kteří žáci trpí vizuálním stresem

    V rámci naší návštěvy otestujeme 8-10 žáků na přítomnost vizuálního stresu a vybereme vhodné pomůcky pro čtení. Předvýběr žáků pro testování provádí škola. Jak žáky vybrat se dozvíte na úvodním webináři.

  • Doporučíme podpůrná opatření

    V rámci zaškolení vám poradíme, jak správně upravit prostředí a materiály pro výuku žáků s vizuálním stresem a dyslexií.

  • On-line kurz

    Abyste se mohli vrátit ke všem informacím, které zazní v rámci společného dne, zpřístupníme vám on-line kurz Vizuální stres, jeho diagnostika a podpůrná opatření.

Jak může vypadat den u Vás ve škole.

Koncem května jsme navštívili Základní školu Blovice nedaleko Plzně.

V dopoledních hodinách proběhlo proškolení 8 pedagogů včetně vedení školy na práci s testovací sadou vizuálního stresu. Zároveň s tím byl proveden test vizuální stresu a barevné preference u 4 účastníků školení. Výsledkem u testu barevné preference bylo zjištění, že 3 z účastníků pracují mnohem lépe a rychleji při použití jiného než bílého podkladu. Poté jsme účastníky školení otestovali i na vizuální stres. Všichni účastníci testování nám potvrdili, že použití barevné fólie je pro ně při čtení příjemnější. Z naší zkušenosti víme, že použití barevného filtru se blíží až k 50% úspěšnosti u osob s poruchami učení. V odpoledních hodinách pokračovala naše návštěva prezentací na téma Zrakové a Sluchové zpracování u žáků. Toto školení již bylo pro celý pedagogický sbor. Neváhejte a obraťte se na nás. S naší pomocí mohou Vaši studenti dosáhnout lepších výsledků a budou se ve škole cítil lépe. Ne všechny poruchy učení jsou neodstranitelné.
ZŠ Blovice - pilotní projet Zažijte změnu při čtení!

29. srpna od 19:00 - úvodní webinář k programu!

Co se dozvíte na úvodním webináři?

  • Co je to vizuální stres a jak se projevuje ve školním prostředí.

  • Jak bude probíhat školní program, na co se můžete těšit.

  • Jak se může vaše škola zapojit.

  • Odpovědi na dotazy.

Program vám představí

Ing. Libor Štěpán

Od roku 2017 se věnuji problematice vizuálního stresu a Irlen syndromu. Společně s manželkou Janou jsme přeložili diagnostický manuál vizuálního stresu britské společnosti Crossbow Education. V roce 2019 jsem absolvoval tréning Irlen Screener u Irlen Institutu ve Velké Británii. Aktuálně se plně věnuji diagnostice Irlen syndromu / vizuálního stresu a poslechovému tréninku Benaudira. Pravidelně se účastním konferencí a vzdělávacích akcí např. Dny dyslexie, Dyskorunka, také přednáším a školím.
Ing. Libor Štěpán - autor programu