Obsah školení

Úvod do problematiky vizuálního stresu

  • historie výzkumu od objevení a popsání vizuálního stresu;
  • hlavní postavy na poli výzkumné práce a zakladatelé testovacích a terapeutických systémů;
  • příčiny vzniku vizuálního stresu;
  • terapeutické metody;
  • souvislost vizuálního stresu a optických klamů;
  • vliv vizuálního stresu na lidské tělo.


Symptomy vizuálního stresu a jejich vztah ke specifickým poruchám učení

  • detailní seznámení s jednotlivými symptomy vizuálního stresu;
  • jejich rozpoznávání u jednotlivců a ve třídním kolektivu;
  • vazba mezi vizuálním stresem a dyslexií, ADD, ADHD;
  • příklady vidění jedinců trpících vizuálním stresem;
  • metodika pokládání zjišťovacích otázek testovaným jedincům na vizuální stres.

Testování vhodné barvy pro čtení u jedinců s vizuálním stresem a orientační test rychlosti čtení

  • příprava na testování;
  • detailní metodika testování vhodné barvy pro čtení s barevnou folií;
  • použití intuitivní testovací sady, která je součástí školících materiálů;
  • praktické vyzkoušení testování mezi účastníky.
  • Praktické rady a doplňující informace pro účastníky kurzu
  • další možnosti terapie vizuálního stresu;
  • komunikace zjištěných informací na zákonné zástupce testovaných osob;
  • doporučení pro periodicitu testování;
  • začleněním jedinců s vizuálním stresem do třídního kolektivu;
  • vhodné prostředí;
  • příprava materiálů pro žáky s SPU;
  • často kladené otázky a diskuze.


V závěru bude každému testovanému předán dotazník zpětné vazby pro lektory.

Cena školení 5 900 Kč za osobu 

V ceně školení jsou zahrnuty následující materiály:

  • 1 ks Vizuální stres - testovací sada,
  • přístup k on-line výkladu celého kurzu (10 hodin výkladu + materiály ke stažení) po dobu 6 měsíců od absolvování kurzu,
  • sleva na nákup pomůcek pro zvládání vizuálního stresu,
  • osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu.




Mgr. Jana Štěpánová

speciální pedagog

Vystudovala jsem speciální pedagogiku a od roku 2016 provozuji svoji soukromou speciálně pedagogickou praxi pro nápravy učení. Pravidelně se účastním osvětových akcí a spolupracuji se školskými zařízeními jako externí poradce. Zabývám se především prací s dětmi, speciálně pedagogickou diagnostikou a nastavením vhodných podpůrných opatření. Jsem lektorkou a v rámci své praxe pracuji jako terapeutka EFT, INPP, IRLEN® syndromu a mnoha dalšími metodami.

Ing. Libor Štěpán

lektor terapie vizuálního stresu

Od roku 2017 se věnuji problematice vizuálního stresu a Irlenova syndromu. Od roku 2022 jsem se také začal zabývat sluchovým tréninkem. Tato témata mě oslovila tím, že mohou výrazně zlepšit kvalitu života jednotlivců. K terapeutické práci jsem se dostal až po čtyřicítce. Předtím jsem působil jako manažer ve vedení korporátních i privátních firem. K této práci a velké životní změně mě přivedla moje manželka, která pracuje jako speciální pedagog. Společně s manželkou Janou jsme přeložili diagnostický manuál vizuálního stresu od britské společnosti Crossbow Education. V roce 2019 jsem absolvoval školení Irlen Screener u Irlen Institutu a v roce 2022 jsem se stal Sluchovým trenérem Benaudira. Pravidelně se účastním konferencí a vzdělávacích akcí a školím v oblasti diagnostiky vizuálního stresu.

Cílová skupin

  • pedagogové v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a PPP
  • speciální pedagogové
  • psychologové


Materiály

Každý účastník kurzu obdrží materiály s obsahem vykládané látky, certifikát o absolvování. Přístup k on-line výkladu a materiálům po dobu 6 měsíců po dokončení prezenčního kurzu.

Vzdělávací cíl

Seznámení pedagogických pracovníků s aplikací barevných folií, jako podpůrného opatření při nápravách čtení.

Akreditace č.j.: MŠMT- 581/2020-4-60

Rozsah školení

Celodenní kurz od 9:30 do 16:00.

Místo a termín konání

1. října 2024 - Praha - Klimentská 1443/50, Klimentská 1443, 110 00 Praha 1

Máte zájem o školení u vás ve Škole? Napište nám nebo zavolejte, rádi za vámi přijedeme. Kontakt [email protected], tel.: 608 943 719. 

Objednání a úhrada na fakturu

Pro objednání a vyplnění fakturačních údajů klikněte na tlačítko níže. Fakturu vám vystavíme do 48 hodin a zašleme na e-mail. V případě specifických požadavků nám napište na [email protected].

Obchodní podmínky

pořadatele platné pro tento prezenční kurz

Poskytovatel služeb Ing. Libor Štěpán se sídlem Záhumní 647, Dolní Bousov identifikační číslo: 61103659, zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném úřadem příslušným podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Magistrát města Mladá Boleslav.

Všeobecné obchodní podmínky pro vzdělávací akce:

Účastnický poplatek zahrnuje:

  • Vstup na akci pro jednu osobu

  • Občerstvení během celého dne akce dle programu (neplatí pro on-line vzdělávací akce)

  • Školící materiály dle popisu akce

Provedená registrace je závazná. Zrušení registrace musí být provedeno písemnou formou na email [email protected] a podléhá storno podmínkám uvedeným níže.

Všeobecné storno podmínky: Zastoupení účastníka jinou osobou je možné bez dalšího poplatku.

  • Zrušení účasti na akci ve lhůtě do 30 dnů před akcí - bez poplatku

  • Zrušení účasti na akci ve lhůtě do 20 dnů před akcí - storno poplatek /manipulační poplatek ve výši 500 Kč

  • Zrušení účasti mezi 15. a 6. dnem před akcí - storno poplatek ve výši 50% účastnického poplatku

  • Zrušení účasti 5 a méně dnů před akcí - 100% účastnického poplatku

  • V případě nenaplnění kurzu si organizátor vyhrazuje právo tento nejpozději 3 dny před jeho konáním zrušit. V případě zrušení kurzu, je jeho účastníkům nabídnuta účast na stejném kurzu v jiném termínu nebo vráceno kurzovné v plné výši.

Platba účastnického poplatku: Po provedené registraci Vám bude emailem zasláno potvrzení o registraci spolu se zálohovou fakturou na 100% registračního poplatku. Registrační poplatek musí být uhrazen v plné výši nejpozději 10 dnů před termínem konání akce bezhotovostně na účet organizátora uvedený v zálohové faktuře. V případě, že účastník bude platbu provádět až přímo na akci v hotovosti, bude mu účtována přirážka ve výši 500 Kč. V případě, že registrační poplatek nebude uhrazen 5 dnů před konáním akce, účastník bude při registraci vyzván, aby předložil doklad o zaplacení nebo poplatek uhradil přímo na místě v hotovosti, včetně příplatku za hotovostní platbu na místě.

Platba kartou na místě není možná. Doklad o úhradě bude účastníkovi automaticky odeslán spolu s potvrzením o přijaté platbě na email, který je uveden v registraci - jako účet kontaktní osoby. V případě jakéhokoliv problému s registrací či zálohovou fakturou nás neprodleně kontaktujte na telefonním čísle 608 943 719. Finální faktura Vám bude zaslána po ukončení akce na email kontaktní osoby.

Video