-
historie výzkumu od objevení a popsání vizuálního stresu (Meares-Irlen syndromu) v roce 1980 až po současnost;
-
možné příčiny vzniku;
-
působení optických klamů na zrakovou percepci a jeho souvislost se čtením;
-
symptomy a jejich popis;
-
barevné spektrum a odvození vhodných barev pro podporu čtení;
-
vliv vizuálního stresu na lidské tělo;
-
vysvětlení vazeb mezi vizuálním stresem a dyslexií, ADD, ADHD;
-
příklady obtíží při čtení, které je možné pomocí barevných folií zmírnit nebo odstranit;
-
možná podpůrná opatření a jejich aplikace, je upozorněním na to, že kromě barevných folií, lze použít i jiné doplňující způsoby podpory rozvoje čtení - úprava čteného textu (font, řádkování, zarovnání, barevný podklad, folie na monitor), rozvoj oslabených percepčních funkcí pomocí speciálních programů (Dílčí oslabení výkonu - Scharingerová, KUPOZ ...), neuromotorická terapie S.G. Blythe, atd.